Czy twoja prezentacja na targi, przyciąga klientów? Czy Twój katalog firmowy zawiera istotne dla Klientów informacje?
Wyobrazić sobie książkę bez okładki, zaczynającą się od „ściany” zbitego tekstu? Czy taka pozycja przykułaby uwagę kogokolwiek? Gdy na tym samym regale spoczywa kilkadziesiąt pozycji oprawionych barwnymi okładkami. Gdy wyróżniające tytuły w sposób skrótowy sugerują nam, czy w środku znajdziemy interesujące nas treści?
Jak sprawić, aby prezentacja na targi lub katalog firmowy stały się Twoim dodatkowym handlowcem?
1. Docieraj do potencjalnych Klientów z pomocą prezentacji na targi
Podobnie jak celem wydawcy jest sprzedaż jak największej liczby książek, podobnie Ty chcesz wypromować swój produkt lub usługę. Bo by osiągnąć zysk musisz najpierw pozyskać klientów. Idealnym miejscem na realizację tego zamierzenia są targi branżowe. Tu możesz zaprezentować potencjalnym Klientom ofertę Twojej firmy w postaci prezentacji na targi lub katalogu firmowego.
Co zrobić, aby materiały te były interesujące i pomogły Ci zdobywać klientów? Jedną z opcji jest powierzyć zadanie przygotowania prezentacji na targi profesjonalistom z PREZENTIKI.
2. Przemyśl strategię promocji – obrazy oraz wartościowe treści
Właściciele firm wespół ze swoimi pracownikami nierzadko głowią się nad tym, czy swoje usługi w czasie trwania targów przedstawić za pośrednictwem prezentacji biznesowej/filmu, czy może drukowanego katalogu firmowego. Nie zapominaj, że wydawca książki najpierw zachęca potencjalnego czytelnika warstwą graficzną i chwytliwym, rzucającym się w oczy tytułem, by dopiero przejść do konkretnych treści. Skoro sposób ten działa z powodzeniem od dziesięcioleci, dlaczego nie miałbyś z niego skorzystać?
3. Przykuwaj uwagę – zachęcająca strona tytułowa prezentacji na targi
Proponujemy, aby okładką „Twojej książki” stała się prezentacja biznesowa, która wyróżni Cię na tle pozostałych stoisk na targach. W PREZENTICE tworzymy prezentacje na podstawie indywidualnie zaprojektowanych motywów graficznych dopasowanych do identyfikacji wizualnej firmy. Kluczową rolę odgrywają również dobrze wyeksponowane nagłówki, które w połączeniu z grafiką sprawią, że potencjalni Klienci z daleka widzieć będą, że to właśnie Ty możesz zaspokoić ich potrzeby.
4. Zaraz, a gdzie miejsce na szczegółowe przedstawienie mojej oferty i parametrów produktu?!
Odpowiedzią na powyższe pytanie jest perfekcyjny projekt katalogu firmowego na targi. Pamiętaj jednak, że katalog jest przeznaczony dla osób zainteresowanych Twoją ofertą, które chcą dowiedzieć się więcej o Twojej ofercie i firmie. To tam znajdzie się miejsce na opis firmy oraz szczegóły dotyczące produktu lub usługi. Mimo iż głównym celem katalogu firmowego jest przekazanie konkretnych treści, należy pamiętać, że musi zostać on również wykonany z należytą starannością o zrozumiałe treści. Warstwa wizualna powinna sprawić, że wracając z targów, w przerwie od pracy lub wieczorem, (kiedy mamy już dosyć wpatrywania się w ekran monitora) potencjalny Klient zajrzy właśnie do Twojego katalogu firmowego.
5. Co dwie formy promocji, to nie jedna! Prezentacja na targi + katalog firmowy.
Można zdecydować się na jedną z dwóch wskazanych form przyciągnięcia. Jednak należy pamiętać, że te formy komunikacji spełniają różne funkcje. Prezentacja i katalog są elementami, które dopiero w połączeniu to skuteczna komunikacja sprzedażowa przynosząca największy możliwy zysk. Prezentację prezentujesz osobiści np. na targach, katalog klient zabiera ze sobą.
Narzędzia te stworzysz, uzyskując wsparcie profesjonalnego grafika oraz copywritera. To oni dzięki swoim umiejętnościom i doświadczeniu sprawią, że materiały promocyjne uatrakcyjnią Twoją ofertę w oczach Klienta. Twoje materiały przemówią argumentami. Profesjonalne grafiki przetłumaczą branżowy żargonu na język korzyści, zrozumiały przez Klienta. Właśnie tak, wyróżnisz się na tle konkurencji.
6. Duet PREZENTACJA NA TARGI + KATALOG PRODUKTOWY
Należy również pamiętać o wskaźnikach, które mówią, że Klient musi zobaczyć Twój przekaz kilkukrotnie, by zaczął on na niego oddziaływać. Dlatego komunikacja powinna odbywać się za pośrednictwem wielu spójnych wizualnie i treściowo materiałów. Profesjonalnie przygotowana prezentacja na targi i zaprojektowany katalog produktów, w duecie staną się kluczem do sukcesu Twojej firmy oraz wizerunku profesjonalisty w oczach Klientów. To w efekcie doprowadzi do wzrostu Twojej sprzedaży.